24 september 2019

Doosjes.

Voor veel mensen heb ik al zo'n doosje gemaakt en de één doet er oorbelletjes in en een ander weer zegeltjes van een winkel en/of  knoopje. Met kerst heb ik nog 2 gemaakt en gevuld met chocolade. 
Nu werd het hoog tijd om voor mijzelf weer eens zo'n doosje te maken. Ja ooit heb ik er 1 gehad, maar die  viel na jaren toch wel uit elkaar, maar ik miste zo'n 'prulletjes box' eigenlijk wel op mijn bureau. Er  ligt regelmatig een paperclip, een kraaltje, blaadjes of knoop met een strikje die ik dan net niet gebruik of een embellishment met een verkeerde kleur etc. etc. 








Ik gebruik geen patroon meer, want het is zo makkelijk. 
Een strook stevig karton van 15,5 x 28 cm en rillen op 6 - 12 - 18 - 24 cm cm   en 4 cm voor de sluiting. De vier doosjes heb ik iets kleiner gemaakt (5.9 cm breed x 3.8 cm hoog) en het deksel iets groter. (6.2 cm  x 2,5 cm) en het doosje sluit weer met magneetjes. 


De strook voor de sluiting is  15.5 x 4 cm 


 Op die 4 cm  maak je in het midden van boven naar beneden met een potlood een streepje.






 Dan 3.5 cm van boven en 3,5 cm van onderen met een potlood een puntje zetten en daar  plak ik een magneet. Al zit er vaak al lijmlaagje op de magneten, dan doe ik er toch nog een tacky tape op.


 De tegenpool leg ik op de geplakte magneet en plak daar nog een extra stukje tacky tape op en dan ga ik mijn doosje sluiten

Hier zie je de 2 magneetjes op elkaar zitten


Dicht vouwen en 


Even goed aandrukken.


    Als het goed is blijft nu de tegenpool magneet op die plek zitten en  over de magneetjes plak je  het  designpapier.  Ik plak een extra stukje tacky tape vlak bij de rand en dan blijft het designpapier echt goed zitten. 

Ik heb er nog 1 gemaakt voor de foto's en deze is voor een vriendin.





Het is een beetje lange post geworden, maar er wordt mij regelmatig gevraagd hoe ik de magneetjes zo goed op de plek krijg. Hopelijk is het een beetje duidelijk zo. 



7 opmerkingen:

Annerieke zei

Wat een geweldig leuk doosje Els! Dit heb je heel erg duidelijk uitgelegd met de magneetjes. Als ik dit zo zie denk ik dat ik gewoon te dikke magneetjes heb. Ik zal eens op zoek gaan naar plattere, lijkt me beter ;-). Dank je wel voor de uitleg!

Scraptastisch zei

Zo Els jij weer heel blij met je prullen-box op je buro, heel strak ziet het er uit en je uitleg is formidabel! Zelf doe ik mini magneetjes op dezelfde manier als jij, dat gaat het beste. Heel fraaie versieringen zitten erop Els...prachtig gedaan!!!
xx Gerie

Alexandra zei

Ze blijven leuk die doosjes, sta nog steeds op mijn to do lijstje :) Maar dit zijn weer twee prachtige exemplaren.

M@risk@ zei

Oh Els wat leuk dat je de beschrijving op je blog hebt gezet. Ik heb dit doosje onlangs in het echt kunnen bewonderen en het lijkt heel ingewikkeld maar met je uitleg moet het zeker gaan lukken. Groetjes Mariska

Gerrina zei

Ik mis wat tijd om hiermee aan de slag te gaan, maar wat heerlijk dat je de beschrijving erbij gezet hebt! En j, als je eenmaal gewent bent alle kleinigheden van je bureau ergens in te doen kan die maar beter net zo mooi en inspirerend zijn als deze! Groetjes, Gerrina

martina's kaartjes zei

wauw, ziet er knap uit !
een duidelijke tutorial, mooi
grtjs,martina

Marjan zei

Heel mooi, deze twee doosjes! Prachtig alleen al om te krijgen. Ik miste deze post vanwege de drukte met mijn kamer opknapbeurt.