11 oktober 2014

Een kaarsendoos en een kaart

Van de Stuifzand Allerhande  kreeg ik een mooie houten doos mee en mocht zelf 
bedenken  om er iets van te maken en vond de doos heel geschikt voor kaarsen.
Ik heb mijn  fantasie de vrije loop gelaten  en dit is het dus geworden.
Bovenkant met gesso ingesmeerd en daaroverheen met verschillende kleurtjes distress inkt. Toen stazon, stempels en templates gebruikt en de sterretjes met een template en creall structuurpasta aangebracht en met Inka gold old silver bewerkt. De tekst is van Toon en vond ik wel grappig op deze doos en is geprint op een canvasvelletje. Ook de kaarsjes van Joy en Marianne Design zijn bewerkt met verschillende kleuren Inka gold.

Binnenkant deksel is zijdepapier dat ik eerst gestempeld heb met muzieknootjes en stazon, gekreukeld en in de deksel geplakt en daaroverheen inka gold verdund met water en met een kwast aangebracht. De zijkanten zijn beplakt met vilt en het leuke gedichtje komt van internet.
Het onderste deel is met verschillende kleuren inka gold bewerkt en daar overheen weer gestempeld met Stazon


 Rondom afgewerkt  met een leuk lintje
 
 Aan deze doos heb ik met veel plezier gewerkt.
 
Ook nog een kaart gemaakt met materialen van Joy.
 
Kraft is de basis kaart met een designpapier van Joy uit Winter Wishes block en toen de backgroundstempel van Joy met versamark gestempeld en daarover silver embospoeder gedaan en met de heattool bewerkt.
Het kerstboompje van Happy Hollidays gestempeld en embospoeder erover en uitgesneden en opgeplakt. De sketch van deze kaart komt van een forum en doet tevens mee  bij Oma Dee Idee.
 
Bedankt voor jullie bezoekje en tot een volgende keer.
 
 
 
 





13 opmerkingen:

Unknown zei

Wat een superleuk idee Els een kaarsendoos. En wat istie mooi geworden! Leuke teksten ook.

Ans Gilbert zei

hihi..wat een leuke tekst op je prachtige kaarsendoos, weer super gepimpt en je kerstkaart is mooi strak en heel erg leuk,
liefs Ans

Judith zei

Zo een mooie en bijzondere doos voor kaarsen vind je niet in de winkel.
Je kaart is mooi strak. De sketch lijkt wel op die, die ik voor iDEE&post september/oktober Bij Oma Dee heb gemaakt. Je zou je kaart daar nog kunnen linken (gewoon voor de leuk (-:) Groetjes!

xxx Myra xxx zei

wat weer prachtig gemaakt Els!

Kreatief met Maria zei

Wat heb je de doos mooi gepimpt Els en je kerstkaart is ook zal zo mooi.
Groetjes Maria

Alexandra zei

Gelukkig nu lukt het wel om een reactie te plaatsen.
Vind het zo'n prachtige kaarsendoos, geweldige tekst ook.
En je memobordje en kaart uit de vorige post, ook zo leuk.

Grietje Jansen zei

Twee mooie werkstukken Els, maar die kaarsendoos is wel de klapper, erg mooi geworden.

Grietje

Alida zei

wow wat een mooie doos Els,dat vind ik zo leuk al die ideetjes die ik opdoe bij jou, nu de tijd nog. Heerlijk weer een kerstkaart af zie ik, mooi met die balletjes.

Marjan zei

Erg mooi vind ik je gepimpte doos, en wat een grappige tekst erop! De kaart is prachtig, met een rustige en chique uitstraling. Mooi detail, die kleine belletjes.

marika zei

prachtige kaarsenbox! Ook heel mooi om kado te geven vind ik.
Ook de kaart vind ik erg leuk geworden

groetjes,Marika

Nicole Parmentier zei

Wat een prachtige projecten! Vooral de doos is top, de tekst er op is hilarisch!!! Knap gemaakt!

Saskia zei

Pas je op Els, je begeeft je aardig op mixed media terrein werkt erg verslavend hoor :-P Maar wat ontzettend mooi Els!!!

Judith zei

Dank je wel, Els dat je je kaart nog gelinkt hebt Bij Oma Dee, leuk!!